Berlingske Business
17:40Det sker tirsdag: Sidste store bankregnskaber

En reklame-ildsjæls hektiske døgn

En reklame-ildsjæls hektiske døgn - 1
Foto: Scanpix

Tidligt op, sent i seng. Reklamemanden David Junge er travl familiefar til to drenge og vice president i NNIT med ansvar for driften af reklamebureauet e|sense. Dagen starter med morgenmad og en film med drengene, mens den tit slutter med en bog om semiotik.

Hvornår slår du øjnene op?

»Jeg bliver som regel vækket af min søn Noah lidt over 6 - ved at han kommer stormende og råber »far, jeg er sulten - nuuuu!« Det er endt med at være mit favorittidspunkt på dagen. Her har vi lidt rolig tid sammen: Vi sidder og stener i sofaen med dyner, mens vi spiser havregrød og ser en film.«Hvordan starter din arbejdsdag?

»Ofte om natten. Hvis der er en særlig svær opgave, så vågner jeg tit med en eller anden ide, jeg er bange for at glemme, da jeg er temmelig glemsom. Så står jeg op, skriver ideen ned og synes, at jeg er ret genial. Dagen efter er det ikke altid, at ideen holder. Overhovedet. Men den giver ofte den skæve vinkel, der skal til, for at få en knude til at løsne sig.«Hvordan håndterer du dine e-mails?

»Managing by e-mail« er nok et af de mere negative prædikater, mine medarbejdere ville kunne bruge om mig. For mig er e-mail den perfekte kommunikationsform, hvis man skal drive en opgave, som kræver et bredt sæt af kompetencer, der er adskilt af tid og rum. Jeg bruger selv et sindrigt system af filtre for at bringe mine små 100 daglige mails ned til en overkommelig størrelse.«Hvordan strukturerer du din arbejdsdag?

»Struktur er en af mine svage sider. Jeg er meget bedre til at strukturere andres arbejde end mit eget. Alt for ofte er det andres bookinger i min kalender, der styrer min arbejdsdag. Det betyder som oftest, at jeg bruger tiden før 9 og efter 17 til at fokusere på de opgaver, der kræver fordybelse og koncentration. Til min families store frustration.«Hvor lang er din arbejdsuge?

»Det er normen i e|sense, at hvis man arbejder mere end 37 timer, så er det fordi man er for dum til sit arbejde. Jeg ville ønske, at jeg var dobbelt så klog, så jeg kunne komme ned på de 37 timer.«Hvordan håndterer du stress?

»Jeg har en meget klar fornemmelse for, hvornår jeg er ved at blive for stresset. Hvis jeg er på grænsen, så prioriterer jeg mine opgaver meget hårdt og tager mig et computerspil. Computerspil er fantastisk til at stresse af på. Det er det eneste medium, jeg kender, der kræver ens fulde koncentration. Og derved forhindrer én i at stresse.«Holder du frokostpause?

»Det hører til sjældenhe-derne, at jeg når frokosten. Jeg lever på en latterlig diæt af chokolade, bolcher og kaffe. Jeg må konstatere, at jeg er mest produktiv og kreativ, når mit blodsukker er absurd højt af slik. Jeg kompenserer for det morgen og aften - hvor jeg spiser sundt. Efter at e|sense er blevet en del af virksomhedskulturen på NNIT, æder vi alle sammen mindre slik, spiser flere æbler og drikker også langt mindre om fredagen. Det har været sundt for os.«Hvornår er du sammen med familien?

»Jeg prøver at være sammen med familien mellem 18 og 20 om aftenen og så fra kl. 6 til 8 om morgnen. Weekenderne blandes mellem familien, venner og den mere sjove del af arbejdet.«Har du nogle hobbies?

»Jeg spiller Dungens & Dragons i den gamle version med papir og terninger. Age of Mythology og Newinter Night på computeren i skarp konkurrence med min otte-årige papsøn. Af de mere fysiske hobbies er der fægtning, ski, løb... Og så har mit gamle træskib taget den sidste del af min fritid.«Hvordan slutter din aften?

»Min aften slutter oftest på computeren, enten på messengers eller mails. Inden jeg lukker mine øjne når jeg som regel et par kapitler i en eller anden obskur semiotisk teori eller en gammel management bog. Hvis jeg slutter dagen med at se TV, ligger jeg bare og hidser mig op over reklamefilmene: De kan blive meget bedre end de tandløse Morten Korch-universer, der produceres af de gamle bureauer.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen