Berlingske Business

En flad til en formue

Kunstmuseet Louisiana lagde rum til, da B&O med stor overbevisning viste, at et fjernsyn sagtens kan være kvadratisk. Ideen bag det nye fladskærms-TV opfatter B&O selv som en kilde til vækst.

Optisk passepartout og 45 graders smigskæring i hjørnerne på den tykke, massive aluminiumsramme sætter designet på B&Os hidtil dyreste vare i stemning. Fjernsynet koster cirka 1.900 kroner - per kilo.

»Drømmen om det levende billede på væggen er gammel. Jeg mødte første gang ideen hos forfattere som George Orwell og Ray Bradbury. Men det var ikke let at omsætte til et produkt. Vi brugte et år og kasserede mange gode ideer undervejs,« siger B&Os chefdesigner, briten David W. Lewis.

Med en pris på omkring 150.000 kr. er B&Os første fladskærmsfjernsyn i Europa dyrere end det meste af den moderne kunst, der omgav apparatet inden et tykt, sort klæde kom af med et snuptag, og Beovision 5 blev afsløret for presse og forhandlere på kunstmuseet Louisiana ved Humlebæk.

»Vi forventer et salgstal på adskillige tusinde. Beovision 5 kan være et stærkt udtryk for vores mærke,« siger B&Os adm. direktør Torben Ballegaard Sørensen, der ikke vil sætte præcise forventninger på salget.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen