Berlingske Business

Én aktiehandel hvert andet sekund

Interessen for at deltage i Danmarks største aktiespil overgik alle forventninger. Knap 90.000 spillere gennemførte 1,4 million fiktive handler.

En langt større succes end ventet med 90.000 deltagere og en ganske enorm handelsaktivitet.

Det blev facit i Danmarks største aktiespil, som TV 2, Alm. Brand Bank og Berlingske Tidende har afviklet over de seneste 14 uger.

Før spillet startede, var der en ambition om at få 50.000 til at spille med. Men tallet blev næsten dobbelt så stort. Det fortæller bladsalgschef Jesper Christiansen fra Berlingske Tidende, der er imponeret over, hvor ihærdige de mange deltagere har været i spillet.

»Deltagerne gennemførte i alt 1,4 million handler. Jeg måtte trykke en ekstra gang på lommeregneren, da jeg så, at det svarer til én handel hvert andet sekund i børsens åbningstid i de 14 uger, spillet varede,« siger Jesper Christiansen.

Hele 90 procent af alle handler blev lavet i arbejdstiden, mens Fondsbørsen havde åben.

Den store interesse for at deltage i aktiespil er udtryk for en stigende interesse for aktier:

»Aldrig før har så mange danskere ejet aktier, og om godt tre uger åbner ATPs nye folkebørs, hvor alle kan forsøge sig som aktieinvestor. Men til den tid bliver det for egne penge,« siger Jesper Christiansen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen