Berlingske Business

Én aktiehandel hvert andet sekund

Interessen for at deltage i Danmarks største aktiespil overgik alle forventninger. Knap 90.000 spillere gennemførte 1,4 million fiktive handler.

En langt større succes end ventet med 90.000 deltagere og en ganske enorm handelsaktivitet.

Det blev facit i Danmarks største aktiespil, som TV 2, Alm. Brand Bank og Berlingske Tidende har afviklet over de seneste 14 uger.

Før spillet startede, var der en ambition om at få 50.000 til at spille med. Men tallet blev næsten dobbelt så stort. Det fortæller bladsalgschef Jesper Christiansen fra Berlingske Tidende, der er imponeret over, hvor ihærdige de mange deltagere har været i spillet.

»Deltagerne gennemførte i alt 1,4 million handler. Jeg måtte trykke en ekstra gang på lommeregneren, da jeg så, at det svarer til én handel hvert andet sekund i børsens åbningstid i de 14 uger, spillet varede,« siger Jesper Christiansen.

Hele 90 procent af alle handler blev lavet i arbejdstiden, mens Fondsbørsen havde åben.

Den store interesse for at deltage i aktiespil er udtryk for en stigende interesse for aktier:

»Aldrig før har så mange danskere ejet aktier, og om godt tre uger åbner ATPs nye folkebørs, hvor alle kan forsøge sig som aktieinvestor. Men til den tid bliver det for egne penge,« siger Jesper Christiansen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen