Berlingske Business

Eksperter tror ikke at Fields giver butikslukninger

Der bliver ikke brug for at dreje nøglen om i butikker i det storkøbenhavnske område på grund af åbningen af Fields i Ørestaden på tirsdag.

Skandinaviens største shoppingcenter på 115.000 kvadratmeter vil først og fremmest trække omsætning fra andre storcentre. Der vil dog også blive flyttet kunder og omsætning fra "normale" butikker, hvis Fields skal nå målet om 2,5 milliarder i omsætning, vurderer detailhandelseksperter.

- Men det får ikke nogen dramatiske følger. Fields vil hente omsætning spredt ud over så stort et område - Sydsverige, hovedstadsområdet og det sjællandske opland - at det ikke vil kunne mærkes på de små butikker. Dem, der vil blive berørt mest, er omegnscentrene, siger arbejdende bestyrelsesformand i Scandinavian Retail Institute, Bruno Christensen.

Stig Birk Dørler er direktør i Absalon & Co, der formidler butikker på Strøget og i storcentre, forventer den samme effekt, som da storcentret Fisketorvet åbnede, nemlig en masse opmærksomhed i begyndelsen.

Heller ikke Magasin og Illum, hvor det ikke går så godt, vil blive ramt af Fields. Det afgørende for dem er, at de ligger i midtbyen, mens Fields først og fremmest vil vinde kunder på at kunne tilbyde tusindvis af parkeringspladser./ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen