Berlingske Business

Eks-minister taler over sig igen

Den forhenværende svenske erhvervsminister Bjørn Rosengren æder udtalelse om gratisavis i sig igen. Tidligere kaldte han Norge for »den sidste Sovjet-stat«.

Den omstridte tidligere svenske erhvervsminister Björn Rosengren, der bl.a. en gang kom til at kalde Norge for »den sidste Sovjet-stat«, har igen vakt opsigt med en uheldig udtalelse, der enten var utidig eller bare upræcis.

Den altid åbenmundede Rosengren, der blev skiftet ud efter den seneste svenske regeringsomdannelse, fik som trøstepræmie et job som rådgiver for den svenske mediekoncern MTG, der bl.a. via et søsterselskab ejer gratisaviserne Metro (i Danmark MetroXpress) i 25 lande.

Bekræftelse
I et interview med erhvervsmagasinet Affärdsvärlden, der udkom i tirsdags, sagde han, at »Metro i dag er verdens næststørste avis, der læses af 13 mio. mennesker om dagen i 16 lande, i 25 byer - og vi har for nylig åbnet den i New York.«

Det tog bladet som en bekræftelse på sin egen nyhed om, at Metro snart skal også skal komme i verdens førende metropol - en nyhed, som alle andre hos forlaget har nægtet at bekræfte.

I går gik Rosengren så igen på banen med en ny udtalelse. Han var blevet misforstået, hævdede han.

»Det var en misforståelse. Hvad jeg mente var, at vi har et kontor i New York. Det har vi haft i fire år,« siger han.

Affärsvärlden tager dog ikke dementiet for gode varer. »Det er velkendt, at Metro bl.a. har ansat nøglepersoner til den nye udgave.«

Det er nærmest normen i medieverdenen, at nyudgivelser aldrig annonceres før i allersidste øjeblik - af konkurrencemæssige årsager.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen