Berlingske Business

Dumpekarakter til Coop Danmarks ledelse

Udskiftningen af topledelsen i Coop Danmark for knap et år siden har ikke hjulpet ret meget på de ansattes opfattelse af ledelsens arbejde. Det fremgår ifølge Økonomisk Ugebrev af den seneste trivselsundersøgelse, som Coop Danmark har fået udarbejdet.

Godt nok er de ansatte på hovedkontoret blevet lidt mere tilfredse med den øverste ledelse end ved en tilsvarende undersøgelse i 2000, men kun 42,3 pct. er tilfredse eller meget tilfredse med den øverste ledelse. Det er 1,6 procentpoint flere end ved 2000-undersøgelsen.

Dårlig og til tider slet ingen kommunikation med de ansatte kombineret med en meget lidt synlig ledelse er blandt hovedårsagerne til de mange utilfredse ansatte.

Selv om ledelsen får dumpekarakter af de ansatte, mener direktionen alligevel, at karakteren slet ikke er så dårlig endda./ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen