Berlingske Business

Disney mister top-aftale

Hollywood-animatoren Pixar, selskabet der står bag "Finding Nemo" og "Monsters", er ude af distributions-aftalen med Walt Disney.

Pixar oplyser, at selskabet stoppede aftalen for få forhandlet en ny aftale med Disney, hvilket ifølge Financial Times ikke er godt for Disney.

Sammenbruddet i forhandlingerne med Pixar berøver Disney en meget vigtig strategisk alliancepartner, og analytikere understreger, at det er et alvorligt problem for Disney, skriver MediaWatch.

Peter Mirsky, der er analytiker ved Oppenheimer i New York, siger, at Pixars figurer ikke kun har givet en indtjening fra film, men samtidig har det været muligt at supplere Disneys tema-parker med nye figurer, hvor Disney har ligget lidt svagt de senere år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen