Berlingske Business

Direktør i dobbelt-rolle om Junckers

Den nye direktør på det nu solgte Junckers var også tiltænkt rollen som topchef i den redningsplan, som efter voldsom modstand blev vraget. Han beskyldes for dobbeltspil.

Mens medarbejdere og aktionærer på Junckers i Køge kan ånde lettet op efter flere måneders uvished om fremtiden for deres arbejdsplads, er Junckers' nye topchef Lars Hermansen havnet i alvorlige beskyldninger om dobbeltspil.

For 100 mio. kr. købte investeringsselskabet Axcel i forgårs Junckers' for snuden af de to erhvervsfolk Mogens de Linde og Lorentz Jørgensen. De to havde lagt sig ud med Junckers aktionærer, fordi de ikke ville lade dem deltage i virksomhedens redning.

Det viser sig nu, at Lars Hermansen også var Mogens de Lindes og Lorentz Jørgensens kandidat til topposten i Junckers. Og han har siden jul kørt et tæt strategisk parløb med de to erhvervsfolk.

»Lars Hermansen har haft vores fulde tillid. Hvis han er Axcels direktør til Junckers, er jeg rystet. Det er dobbeltspil af værste skuffe,« siger Lorentz Jørgensen, som har betragtet Lars Hermansen som sin nære fortrolige i kampen om virksomheden.

Lars Hermansen bekræfter, at han er Junckers nye direktør, men afviser på det kraftigste, at han har ført Lorentz Jørgensen og Mogens de Linde bag lyset.

»Jeg har ikke spillet på to heste. Men det er korrekt, at jeg har skiftet hest på et tidspunkt i forløbet,« siger han.

Axcel ville egentlig først have offentliggjort navnet på den nye topchef om nogle uger, fordi Lars Hermansen endnu ikke har informeret medarbejderne på sin nuværende arbejdsplads, Devi, om at han skifter job.

På grund af Berlingske Tidendes kendskab til Lars Hermansens dobbelte kandidatur som Junckers' topchef følte Axcel sig i går nødsaget til at offentliggøre navnet på den nye direktør, der tiltræder 1. maj.Business side 1 og 4

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen