Berlingske Business

Detailhandlen bliver en verden af ekstremer

Undersøgelser peger på, at detailhandlen vil diffentiere sig yderligere i 2005. Butikkerne må vælge, om de vil satse på pris eller kvalitet.

Fremtiden bliver en verden af ekstremer for den danske detailhandel. Butikker og leverandører bliver nødt til at tage stilling til, om de vil satse på pris eller kvalitet. Mellemgruppen, der forsøger at satse på begge dele vil langsomt uddø.

Sådan lyder nogle af konklusionerne i to nye rapporter om international detailhandel, der blev offentliggjort mandag.

- I Danmark vil polariseringen inden for dagligvaresektoren blive mere ekstrem, når fødevarekæden Lidl etablerer sig i Danmark i 2005, siger Henrik Knak. Han er nordisk leder af IBM´s konsulenter indenfor forbrugerprodukter, og har været med at udarbejde rapporterne.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen