Berlingske Business

Den tredie Jubii-stifter ser positivt på markedet

Den tredie Jubii-stifter ser positivt på markedet - 1
Kasper Larsen - til venstre og sammen med Jubii-medstifterne Henrik Sørensen og Martin Thorborg - er aktiv i fem IT-selskaber. Han mener, at IT-investeringerne atter stiger. Foto: Bax Lindhardt

Jubii-medstifter Kasper Larsen har sat sig i formandsstolen i Euroinvestor, som - sjovt nok - nu har samlet en bestyrelse, der består af de tre Jubii-stiftere.

Lige så markant og tabufri hurtigsnakkeren Martin Thorborg - Jubii-stifter og foredragsholder - er, lige så elegant og diplomatisk er Kasper Larsen.

Ikke at Kasper Larsen, som foruden Henrik Sørensen var den tredie medstifter af Danmarks største Internet-portal Jubii, dermed er en tavs indesluttet panel-lusker, tværtimod, men han - nå ja - stikker oftest en finger i jorden, inden han udtaler sig om hvad som helst.

Nu er Kasper Larsen tiltrådt som formand for bestyrelsen for dinWWW, et relativt ukendt investeringsselskab.

Det er DICO-ejeren Michael Konnerup og Ole Falholt, som forlader selskabet.

Sjovt nok består den nye dinWWW-bestyrelse nu af Martin Thorborg, Henrik Sørensen og Kasper Larsen, altså de tre, som i juni for ni år siden stiftede Jubii.

Ejer Euroinvestor
»dinWWW er ikke et nyt Jubii. Det kapitel er ligesom overstået. Det er væsentligst et investeringsselskab,« siger Kasper Larsen.

Selskabet ejer blandt andet Euroinvestor.dk, som er et chathus på nettet. Her diskuteres aktier på livet løs, dagen lang og natten med, og det er nu en mere besøgt hjemmeside end Fondsbørsens.

Man kan sige, at hvor Jubii havde en bred appel, har Euroinvestor en smal fokus, men til gengæld stor dybde.

I løbet af det seneste år er antallet af brugere steget med mere end 50 procent. Den øgede interesse sender reklamesalget op, og det er en af årsagerne til, at selskabet i 2002/03 for første gang nogensinde præsterede et overskud.

Kasper Larsen er nu bestyrelsesaktiv i Traceworks, Euroinvestor, Unispeed, Memetech og som direktør i Klarisma. Alle er selskaber, der arbejder med IT.

»Klarisma arbejder med forædling af IT-produkter, og nu er der - efter tre års stilstand - ved at komme gang i hjulene hos kunderne generelt i Danmark. Der investeres atter, og det er ikke fordi, jeg tror, vi skal forvente en såkaldt ketchup-effekt, men det er tydeligt, at virksomhederne ikke længere kan udskyde IT-investeringerne,« siger Kasper Larsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen