Berlingske Business

De store banker vokser

De store banker vokser - 1
Unibank - Nordeas datterselskab - set fra gården i det nye hovedsæde på Christianshavn.<br>Foto: Mogens Ladegaard

De store nordiske banker bliver større og større. Markedsandelen for de ti største er fra 1999 til 2002 vokset fra 71 til 83 procent, viser en undersøgelse i Månedsbrevet Bankinfo.

Nordea havde den største markedsandel med 18 procent fulgt af Danske Bank, der i 2002 havde 17 procent af det nordiske bankmarked. Tredjepladsen er delt mellem svenske Handelsbanken og SEB, der hver havde en andel på 10 procent.

Månedsbrevet skriver også, at de danske banker igen i år vil vise et rekordresultat, når regnskaberne for 2003 offentliggøres. Bankinfo forventer et samlet resultat før ekstraordinære poster og skat i størrelsesordenen 24 milliarder kroner i de 58 banker, som Bankinfo analyserer.

Den hidtidige rekord fra 2000 lød på 21,8 milliarder kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen