Berlingske Business

Danskerne længes efter sol og sommer

Turisme: 44.000 besøgte Ferie 2002 i Bella Center i København i weekenden, og det er besøgsrekord. Også købelysten var stor.

Rejselysten er vendt tilbage - choket efter 11. september er overvundet, og vi vil rejse og på ferie igen.

Knap 80 procent af den danske befolkning vil bruge lige så meget eller mere på ferie i det kommende år. Det viser Berlingske Tidendes og Gallups ferieanalyse i lørdagsavisen - og i weekenden udmøntede denne tendens sig rent kontant i besøgsrekord på Ferie 2002 udstillingen i Bella Center.

4.000 flere end sidste år har været på udstillingen. En periode søndag var der så mange besøgende, at Bella Center af hensyn til brandmyndighederne måtte lukke for yderligere indgang. I alt 44.000 hentede i løbet af udstillingens tre dage inspiration hos de flere end 500 udstillere repræsenterende 42 forskellige lande.

»Det er tydeligt, at efter nogle måneders stilstand, så er danskerne igen parat til at rejse. Vi kan både se det i det højere besøgstal, men også i købelysten her under udstillingen. Den har været væsentlig større i år end sidste år. Rejsearrangørerene melder om et flot salg, og det også af de dyrere rejser,« oplyser udstillingsleder Margit Geil, Bella Center.

En del af Ferie 2002 er den store campingudstilling, som åbnede allerede forrige weekend, hvor der var 16.000 besøgende, så ferieudstillingen havde i alt over 60.000 gæster.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen