Berlingske Business

Dansk design fylder godt på hylderne

Dansk tøj sælger som var det varmt brød. Kendte mærker som Bestseller, IC Companies og Brandtex har milliardomsætninger, men også mindre og dyrere tøjfirmaer sælger.

Men konkurrencen om kunderne er hård, og den bliver ikke mindre, når EUs importkvoter falder i 2005. Dansk Tekstil og Beklædning forudser, at fremstillingspriserne på tøj vil falde med op til 15 pct., når Kina fra nytår får uhindret adgang til alle markederne i EU. For visse varegrupper vil faldet udgør en fjerdedel.

Mads S. Rasmussen, manager hos Ernst & Young Corporate Finance, mener, at de danske virksomheder er godt rustet til fremtiden, når importkvoterne fjernes.

- Internationalt set er dansk design helt fremme, og der er positive udsigter for branchen, siger han, og han bakkes op af Nicolaj Dupont-Mersing, der er cheføkonom i Dansk Textil og Beklædning.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen