Berlingske Business

Dansk design fylder godt på hylderne

Dansk tøj sælger som var det varmt brød. Kendte mærker som Bestseller, IC Companies og Brandtex har milliardomsætninger, men også mindre og dyrere tøjfirmaer sælger.

Men konkurrencen om kunderne er hård, og den bliver ikke mindre, når EUs importkvoter falder i 2005. Dansk Tekstil og Beklædning forudser, at fremstillingspriserne på tøj vil falde med op til 15 pct., når Kina fra nytår får uhindret adgang til alle markederne i EU. For visse varegrupper vil faldet udgør en fjerdedel.

Mads S. Rasmussen, manager hos Ernst & Young Corporate Finance, mener, at de danske virksomheder er godt rustet til fremtiden, når importkvoterne fjernes.

- Internationalt set er dansk design helt fremme, og der er positive udsigter for branchen, siger han, og han bakkes op af Nicolaj Dupont-Mersing, der er cheføkonom i Dansk Textil og Beklædning.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen