Berlingske Business

Dankort-bøvl i mellemjulen

Dankort-bøvl i mellemjulen - 1
Chipdankort. Foto: Bax Lindhardt

Nytåret bliver en fuser for tusindvis af danskere, hvis ikke de inden jul får aktiveret deres nye chip-Dankort

Har man ikke et chip-Dankort, risikerer man at stå helt uden Dankort mellem jul og nytår, fordi butikker og pengeautomater vil afvise både deres nye og deres gamle Dankort, skriver JP Århus fredag.

Fra 1. januar 2005 må butikker og pengeautomater ikke længere modtage Dankort uden chips, men allerede mellem jul og nytår begynder pengeinstitutterne at annullere de gamle magnetstribekort.

Det sker uden varsel, så hvis man ikke har fået aktiveret sit nye Dankort inden for fristen på 30 dage efter modtagelsen, kan man meget vel blive sat i den pinlige situation at blive afvist ved kassen og dermed blive nødt til at efterlade nytårstorsken, champagnen og fyrværkeriet i butikken.

»Vi er nødt til at begynde nogle dage før for at nå at have det hele klar pr. 1. januar,« forklarer kommunikationschef Jakob Rasborg fra Dankort A/S.

De sidste af de 300.000 resterende kunder får deres gamle Dankort annulleret præcis kl. 24 nytårsaften.

sbh@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen