Berlingske Business

Coloplast-køb undersøges af britiske myndigheder

Det britiske konkurrenceråd vil undersøge Coloplasts køb af kontinens-aktiviteterne i SSL, meddeler Coloplast.

Beslutningen er truffet af den engelske minister for konkurrenceforhold, efter at "The Office of Fair Trading" har vurderet, at der er grund til bekymring for konkurrencesituationen for visse kontinensprodukter på det engelske marked.

- Coloplast finder at markedet er præget af stor konkurrence og underlagt central styring fra sundhedsmyndighedernes side, skiver Coloplast i meddelelsen til Københavns Fondsbørs.

Det britiske konkurrenceråd har fire måneder til at træffe en afgørelse.

I begyndelsen af oktober meddelte Coloplast, at det har købt kontinensdelen i det britiske selskab SSL International for 80 mio. pund (955 mio. kr.), svarende til tre gange det årlige salg og 12 gange EBIT for 2001.

Købet skulle finansieres ved låneoptagelse, hvilket er i overensstemmelse med koncernens strategi om at ændre kapitalstrukturen.

SSL's kontinensdivision betegnes af Coloplast som en førende leverandør af urinposer og uridomer på det engelske marked.

Produkterne sælges under varemærkerne Simpla, Aquadry Clear Advance, Freedom og Trident.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen