Berlingske Business
17:53Tak for i dag

CBB Mobil oplever stor fremgang

Discountteleselskabet CBB oplever en kraftig kundetilgang på 800 kunder om dagen. Baggrunden er lave priser, navneskifte og mere synlig markedsføring.

Teleselskabet CBB Mobil - der tidligere hed Club Blah Blah -, oplever en ren kundestorm. 800 kunder om dagen tilmelder sig det billige selskabs tilbud om mobiltelefoni til slagpris.

»Vi er blevet synlige, efter at Forbrugerinformation og IT- og Telestyrelsen har udråbt os som de billigste på mobiltelefoni, og det giver en kraftig reaktion blandt danskerne,« siger direktør Teddy Søgaard Pedersen.

Baggrunden for fremgangen er også, at CBB Mobil har smidt det gamle navn Club Blah Blah over bord, samt at selskabet nu promoverer sig kraftigt i dele af detailhandlen. Dermed er man gået fra at være en nichespiller med fokus på unge, til at blive en stærk konkurrent til det andet discountteleselskab Telmore.

»Mange voksne oplevede ikke navnet Club Blah Blah som seriøst, og blandt andet derfor har vi skiftet det ud med CBB Mobil. Men vi fastholder lidt af navnet, for vi vil fortsat meget gerne appellere til de unge,« siger Teddy Søgaard Pedersen. Han blev ansat 8. august, efter at den daværende ledelse blev fyret, da Club Blah Blah overhovedet ikke havde markeret sig på mobilmarkedet på grund af en fejlslagen strategi.

CBB Mobil har indledt samarbejdsaftaler om markedsføring med videokæden Blockbuster og med detailkæderne Kvickly, Bilka og Føtex. Slagvaren er fortsat billig mobiltelefoni til 1,10 kroner i minuttet og 24 øre per SMS. De priser har flere gange bragt CBB Mobil i søgelyset som landets billigste teleselskab for mobilkunder.

Men den store tilgang af nye kunder får ikke Teddy Søgaard Pedersen til at ansætte flere lige nu.

»Vi arbejder hårdt lige nu, og hvis den store kundetilgang betyder, at vores overarbejde bliver permanent, så ansætter vi flere medarbejdere. Men med vores lavprismodel er omkostningerne meget vigtige,« siger han.

CBB Mobil har nu 50.000 kunder og 20 medarbejdere.

CBB Mobil køber telefoni fra Sonofon og sælger den videre. CBB Mobils mål er 200.000 kunder, men hvornår det skal være opfyldt er uvist. Teddy Søgaard Pedersen siger »om et par år,« men vil ikke komme det nærmere.

Hans opgave er nu at vende selskabet til et lønsomt firma.

Club Blah Blah tabte ifølge seneste regnskab 11 millioner kroner på at etablere sig i Danmark og opnåede 40.000 kunder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen