Berlingske Business

Carsten Koch tror på aktier

Vækstmarkederne i Asien og Østeuropa er det bedste sted at placere opsparingen.

Hvor får man det største afkast i 2004? Er det aktier, obligationer eller andet, der skal købes her og nu?

Vi har spurgt Carsten Koch, der er administrerende direktør for Danske Invest og BG Invest med 280.000 medlemmer og en formue på 125 mia. kr.

»Som det ser ud lige nu, skal pengene i højere grad placeres i aktier. Især i Asien, Østeuropa og andre såkaldte emerging markets. Aktierne i disse lande er billigere, end flere andre steder, og ser ud til at kunne klare sig godt i år,« lyder svaret.

Hvor meget stiger disse emerging markedets så i 2004?

»Det er umuligt at sige. Det ville være poppet at komme med et sikkert bud på det. Det ved ingen.«

Hvad med danske aktier, skal man sætte mere i dem?

»Her vil jeg nok passe lidt mere på. Danske aktier er ikke dyre, men de steg pænt i 2003. Det hele ser stadig godt ud herhjemme, men alligevel vil jeg nok passe lidt på, og måske satse lidt mindre end før.«

Kina steg meget i 2003. Er der kræfter i det marked til yderligere kurshop?

»Ja, det tror vi. Man skal ikke sætte alt i Kina, men endnu har landet f.eks. ikke fået alle fordele af deres indtræden i verdenshandelsorganisationen WTO.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen