Berlingske Business

Carlsberg: Det er Holstens problem

Carlsberg afviser ethvert kendskab til ulovlige forhold hos det tyske Holsten-bryggeri under optakten til Carlsbergs køb af koncernen.

Det tyske finanstilsyn har mistanke om ulovlig kursmanipulation, men Carlsbergs koncernkommunikationschef Magrethe Skov har ikke meget at sige til det.

»Jeg kender udmærket sagen, men den har ikke noget med os at gøre«.

Hvornår blev I orienteret om, at det tyske finanstilsyn har Holsten under mistanke for ulovlig kurspleje?

»Jeg har kun set det via medier. Det kom op lige i forbindelse med offentliggørelsen af købet. Jeg tror, at det var næsten samtidig«.

Angiveligt skulle Holsten være under mistanke for at have talt aktiekursen ned, så den kom til at passe med den pris, som Carlsberg havde budt?

»Jeg ved jo ikke overhovedet, hvad de har gjort, for det har jo ikke noget med os at gøre. Den pris, vi har budt, den har ligget fast i et stykke tid fra vores side«.

Jo, men i december offentliggør Holsten en fondsbørsmeddelelse, hvor der står, at der ikke var en køber til bryggeriet. Hvorfor det?

»På det tidspunkt var forhandlingerne gået i stå«.

Så på det tidspunkt var det for så vidt rigtigt, at der ikke var nogen køber?

»Ja, ja. Det er fuldstændigt rigtigt«.

Fordi det faldt sammen med, at forhandlingerne var gået i stå eller var midlertidigt brudt sammen?

»Ja. Og derfor har vi ikke så meget mere at sige fra vores side«.

Så det er Holsten, der har noget at forklare?

»Det er i hvert tilfælde ikke os,« siger Margrethe Skov.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen