Berlingske Business

Brugsen åbner netsupermarked

Danske forbrugere kan fra og med i dag købe fødevarer over internettet hos brugsgiganten Coop Danmark, skriver dagbladet Børsen.

Landets største dagligvareaktør indleder dermed en offensiv mod de mange, nye virksomheder, der med succes sælger via nettet. Koncernen lægger ud med grøntsager og frugt, men vil senere udvide med andre, store varegrupper.

Coop Danmark har hidtil holdt sig væk fra madvarer på nettet, men sælger blandt andet møbler, tøj, musik, smykker og vin for 150 millioner kroner.

Coop Danmark indleder sin satsning på dagligvaresalget med abonnementssalg i kasser, hvor kunderne kan vælge mellem økologisk eller almindeligt indhold.

Så der bliver ikke frit valg på alle hylder for forbrugerne, der også - i første omgang - må hente varen i nærliggende brugs.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen