Berlingske Business

Brev om stamceller til gravide møder kritik

Klaus Riskær Pedersens firma CopyGene har sendt et brev til 2400 norske gravide med information om stamceller. "Uetisk markedsføring", lyder kritikken.

"Husk at opbevare dit barns stamceller".

Med den overskrift og en henvisning til firmaets hjemmeside har Klaus Riskær Pedersens stamcellebank CopyGene i et brev henvendt sig til 2400 norske gravide kvinder.

Og det har fået beskyldninger om uetisk og aggressiv markedsføring til at fyge mod det danske firma.

Lederen af Norges Gynækologiske Forening, Kjell Salvesen, mener, at brevet presser de gravide ved at spille på, at "det er nu eller aldrig".

- Vi har lavet et testbrev, og så er folk gået helt i koma. Vi sendte sådan set bare et meget høfligt brev, hvor vi - uden salgsmateriale - gjorde opmærksom på, at der var noget, som de måske skulle overveje og at de kunne se mere på vores hjemmeside, siger ejer og leder af CopyGene, Klaus Riskær Pedersen til Ritzau.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen