Berlingske Business

Børs-raid med tåreperser

Den franske medicinal-koncern Sanofi-Synthélabo er ikke bange for at bruge følelsesladende argumenter i sit forsøg på at overtage konkurrenten Aventis gennem en fjendtlig overtagelse.

Med annoncer i flere franske aviser og den britiske Financial Times forsøger gruppen at forklare sit ønske om en fusion.

»Vi nægter at acceptere, at der ikke er en hurtigere vej til at finde et medikament, der kan helbrede Tommy,« lyder teksten øverst i annoncen, og nedenunder fortsætter den gribende historie.

»Hvem skal sige til Tommy, at den medicin, som kan helbrede ham, ikke er klar før om 20 år? De? Nej. Ingen. Vort samarbejde med Aventis vil gøre det muligt at tage et stort skridt - og dermed hurtigere kunne stille nye medikamenter til rådighed for patienterne,« skriver gruppen og forklarer videre, at de to grupper tilsammen vil udgøre Europas største og verdens tredjestørste medicinal-virksomhed.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen