Berlingske Business

Bilindustrien ifølge Ghosn

Bilindustriens de næste fem år?

»Der vil være vækst i bilsalget i USA, Kina, Sydøstasien og Sydamerika i 2004. I Europa og Japan er bilsalget stagnerende, og enkeltmarkeder vil vise sig at kollapse. Men det globale marked vokser.«

»Der kommer en teknologikamp, en konkurrence om sikkerhedsudstyr og langt, langt bedre motorer. Hybridbiler kommer også mere på markedet, men vi vil ikke se nogen revolution på dette område.«

»Fremtidens bilproducent skal uden tvivl være global. Men også total. Man skal være til stede på alle markeder og have produkter inden for alle bilsegmenter. Om ti år er vinderne dem, som både er globale og totale. Og der vil være færre bilproducenter til den tid end i dag«

Udflytningen af arbejdpladser fra de rige lande?

»Det er muligt, det sker, men det er stadig et åbent spørgsmål. Jeg mener, at de rige lande selv har svaret. Hvis de vil lukke grænserne og beskytte deres egne markeder, vil de tabe. Hvis man i stedet ser det som en udfordring og accepterer en vis udflytning, kan den rige del af verden beholde en stor industriel sektor,baseret på fleksibilitet, produktivitet og diversitet. Protektionisme vil alligevel ikke virke. Forretningslivet vil alligevel finde en omvej, fordi kunderne vil have høj kvalitet til lave omkostninger.«

mbh

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen