Berlingske Business

Betalings-TV er fremtiden

Allerede i 2005 vil indtægter fra eksempelvis abonnement overhale reklameindtægterne og betalings-TV vil dermed blive den vigtigste indtægtskilde for europæiske TV-kanaler, viser en ny rapport fra ZenithOptimedia ifølge Brand Republic, oplyser Viasat Medianews.

Rapporten vurderer, at indtægter fra reklamer vil aftage til en realvækst på 33 pct. fra 2003 frem til 2012. Det skal sammenlignes med en vækst på 43 pct. i de foregående år. Betalings-TV vil derimod vokse med hele 58 pct. i samme periode.

ZenithOptimedia siger, at TVs andel af reklameomsætningen har sneget sig ind på aviserne, således at der er 33 pct. til hver mediagruppe. Men Europas public service broadcastere har ikke helt fået andel af denne vækst, idet de reklamefinansierede public service broadcastere har oplevet, at deres andel af reklamemarkedet er faldet fra 24 pct. til 17 pct. i de fem største markeder. jjm

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen