Berlingske Business

Betalings-TV er fremtiden

Allerede i 2005 vil indtægter fra eksempelvis abonnement overhale reklameindtægterne og betalings-TV vil dermed blive den vigtigste indtægtskilde for europæiske TV-kanaler, viser en ny rapport fra ZenithOptimedia ifølge Brand Republic, oplyser Viasat Medianews.

Rapporten vurderer, at indtægter fra reklamer vil aftage til en realvækst på 33 pct. fra 2003 frem til 2012. Det skal sammenlignes med en vækst på 43 pct. i de foregående år. Betalings-TV vil derimod vokse med hele 58 pct. i samme periode.

ZenithOptimedia siger, at TVs andel af reklameomsætningen har sneget sig ind på aviserne, således at der er 33 pct. til hver mediagruppe. Men Europas public service broadcastere har ikke helt fået andel af denne vækst, idet de reklamefinansierede public service broadcastere har oplevet, at deres andel af reklamemarkedet er faldet fra 24 pct. til 17 pct. i de fem største markeder. jjm

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen