Berlingske Business

Berlingske Tidende bliver ny ejer af Børsens Nyhedsmagasin

Fra den 1. august overtager Berlingske Tidende A/S hele ejerskabet af Børsens Nyhedsmagasin, som samtidig skifter navn.Berlingskes nye magasin skal tjene penge

Det er resultatet af sonderinger i kølvandet på, at den svenske mediekoncern Bonnier for to uger siden meddelte, at man af strategiske årsager ønsker at afvikle Børsens Nyhedsmagasin, meddeler Berlingske Tidende.

"Vi har modtaget tilbud fra en lang række investorer, der har ønsket at drive Børsens Nyhedsmagasin videre. Det har været en meget bekræftende oplevelse, og hele redaktionen er dybt taknemmelig for tilliden. Med valget af Berlingske Tidende er jeg overbevist om, at vi har fået en ejer, som under ingen omstændigheder vil gå på kompromis med kvaliteten i journalistikken. Med Berlingske Tidende kan vi få et samspil både redaktionelt og kommercielt med et professionelt mediehus, hvilket åbner helt nye vækst- og udviklingsmuligheder for magasinet," siger chefredaktør Mikael R. Lindholm, som har ført forhandlingerne med investorerne.

Børsens Nyhedsmagasin vil fremover fungere som et væsentligt element i Berlingske Tidendes satsning på erhvervsmarkedet

"Den danske medieverden var blevet fattigere, hvis dette kvalitetsmagasin var lukket. Nyhedsmagasinets redaktion og annoncesalg, som nu rykker til Berlingske Tidende er dybt professionel og matcher Berlingske Tidendes organisation perfekt. Jeg tror, at vi kan etablere et samspil mellem de to medier, der vil være særdeles frugtbart," siger Karsten Madsen, ansv. chefredaktør og adm. direktør for Berlingske Tidende A/S.

Nyhedsmagasinet bliver organiseret som et datterselskab til Berlingske Tidende med Karsten Madsen som bestyrelseformand. Søren Østergaard Sørensen, der sammen med Karsten Madsen udgør den selskabsanmeldte direktion for Berlingske Tidende A/S, bliver adm. direktør i datterselskabet.

Også adm. direktør for Børsen Magasiner A/S og for Bonnier Business Publishing, Roy Bruhn-Petersen, glæder sig over, at der er fundet en løsning for videreførelse af Børsens Nyhedsmagasin.

"Jeg føler mig meget tryg ved de nye ejerforhold og er sikker på, at Børsens Nyhedsmagasin her har de bedst tænkelige rammer for vækst", siger Roy Bruhn-Petersen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen