Berlingske Business

Bedste fusions-uge siden år 2000

Markedet for fusioner befinder sig på et vendepunkt, siger eksperter.

Globale fusioner og opkøb passerede et psykologisk vigtigt vendepunkt, da aktiviteten på dette område rundede 100 mio. dollar i den forgangne uge, skriver Financial Times.

Nærmere bestemt blev der indgået aftaler om fusioner og opkøb for et samlet beløb af 108 mio. dollar denne uge, og det er det højeste beløb siden juni 2000 i den glade internet-bobletid.

»Vi er helt klart ved et vendepunkt,« sagde en iagttager til avisen om et marked, der har været i kulkælderen, siden internet-boblen brast.

Andre bemærkede, at virksomhedernes energi siden de store erhvervsskandaler har været rettet mod at efterleve de nye, skrappe regler for god virksomhedsførelse, men at energien nu atter synes rettet mod vækst.

85 procent af aktiviteten fandt sted i USA. Rekorden blev sat en uge i januar 2000 med 237 mio. dollar.

Den problemramte megafusion mellem Time-Warner og America Online gjorde sit til at trække statistikken op.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen