Berlingske Business

Bedre mad på de lange SAS-ruter

Passagererne på de længere ruter ud i Europa på business class har ikke været tilfredse med skrabet service, og nu ændrer SAS konceptet. Samtidig afventes en stor kundeundersøgelse blandt firmakunder om komfort om bord.

Der var engang, man om bord hos SAS på de lange, og dyre, ruter ud i Europa til for eksempel Rom og Madrid, fik et pænt udvalg af varm mad, tre retter, gode vine og varmt brød, når man rejste på business class.

Så kom der en af de mange sparerunder, som også gik ud over passagererne. Sparsom mad, koldt brød og ingen ekstra pynt. Spis, slap af og ti stille.

Det var der en hel del passagerer, som ikke syntes om. Det har de mere eller mindre meddelt flyselskabet, som nu tager konsekvensen og fører konceptet tilbage til noget i retning af, hvad det var.

»Vi tilpasser os kundernes forventninger med servering på ruter af et par timers varighed og længere. Der kommer til at ske en tydelig forbedring,« siger marketingdirektør for SAS Danmark, Jens Aaløse.

korte ture ændres ikke
»Derimod mener vi at have fundet et fornuftigt leje på de skandinaviske ruter, hvor vi klart meddeler, at vi på en times flyvning kun serverer morgenmad. Samtidig har vi et system med reservering forrest i flyet til firmakunder. Det ser ud til at virke efter hensigten, ikke mindst fordi billetterne samtidig er blevet 20 procent billigere.

Med hensyn til komfort og service i det hele taget har vi iværksat en kundeundersøgelse, hvor vi får resultatet i løbet af denne eller næste uge. Herefter vil vi overveje, om der skal ske andre ændringer.

Kan det tænkes, at I også som for eksempel Lufthansa og Austrian lader midtersædet på business class stå tomt på Europaflyene for at give bedre arbejdsbetingelser?

»Det kan jeg af god grunde ikke sige noget om, for der bliver tale om en helhedsvurdering. Men naturligvis er vi da også meget opmærksomme på, hvad andre laver af forbedringer.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen