Berlingske Business

Avis: IBM vil sælge pc-del

IT-koncernen IBM gør klar til at sælge sin forretning inden for pc-salg, oplyser den amerikanske avis New York Times. Kinesisk selskab blandt mulige købere.

IT-koncernen IBM har sat sin pc-forretning til salg i en handel, der kan indbringe op til 2 milliarder dollar, svarende til ca. 11 mia. kr., skriver den amerikanske avis New York Times.

IBM, der er nr. 3 på pc-markedet efter Dell og Hewlett-Packard, ventes at lægge både desktop-pc'er og bærbare pc'er ind i salget. Ifølge kilder tæt på forhandlingerne ventes salget at indbringe IBM mellem en og to mia. dollar, eller 5-11 mia. kr.

Den førende kinesiske pc-producent Lenovo og mindst ét andet selskab meldes i forhandlinger med IBM, oplyser avisen. Det har tidligere været fremme i medierne, at Lenovo, som sidder på mere end en fjerdedel af Kinas pc-marked, var på vej til at indgå et joint venture med IBM.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen