Berlingske Business
17:42

At bide skeer med de store

Lille Gentofte-firma blander sig med verdensnavnene på Comdex med nyt produkt til mobilkunderne.

LAS VEGAS

Der står kendte navne som Microsoft, Intel, Nokia, Dell og HP på de store stande på computershowet Comdex i Las Vegas. Og mellem dem, står 40-årige Lars Steenfeldt fra Gentofte med et ganske lille dansk firma med 15 medarbejdere, et sært navn, Nextlink.to og en ukuelig optimisme.

Optimismen skyldes ikke naivitet eller uvidenhed, for Lars Steenfeldt stod også på Comdex i fjor på sin stand, et fløjt fra den officielle danske stand, og det betalte sig med det samme: Nextlink.to har med et søsterprodukt ifølge Steenfeldt allerede kunder som FBI, New York Police Department - og en dansk efterretningstjeneste.

Lars Stenfeldt havde sammen med svenske investorer investeret i at fremvise en prototype af et produkt, der først nu i færdig tilstand hedder Bluespoon, blåske.

Det er en nydelig dims, der kan anvendes som trådløs i-øret forbindelse til mobiltelefoner, og som er sat i prøveproduktion på 20.000 eksemplarer fra firmaet Scanmicro i Nakskov.

Bliver de solgt for 2000 kr. stykket, og der kommer gode kontrakter på Comdex, er asiatiske Mitsumi klar til at masseproducere allerede til marts.

Bluespoon har fået sit navn dels fordi den bruger den såkaldte bluetooth-teknologi for trådløse forbindelser, dels fordi designet er tyvstjålet efter de billige teskeer, som Gentofte-ingeniørerne fandt i den lokale Ikea-forretning, fortæller Lars Steenfeldt.

Bluespoon har allerede mange konkurrenter. Den nærmeste konkurrent er danske GN Netcom, der i USA købte virksomheden Jabra, som laver noget lignende.

»Jeg har nu ikke tænkt mig til gengæld at lave høreapparater. Det er trods alt en helt anden teknologi,« siger Steenfeldt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen