Berlingske Business
17:16

Arla forlovet med hollandsk mejeri

Efter nye forhandlinger står det klart, at dansk-svenske Arla vil giftes med hollandske Campina. De to mejerier har underskrevet hensigtserklæring om fusion.

De danske forbrugere kan se frem til flere produkter som Yogho! Yogho!-drikkeyoghurt og Mona Vanillepudding i køledisken henne i supermarkedet, når det hollandske mejeri Campina fusionerer med den dansk-svenske mejerigigant Arla. Omvendt kan de hollandske forbrugere se frem til, at flere skandinaviske specialoste vil tage plads ved siden af den hollandske Gouda og Edam-ost.

Arla Foods og Campina har lavet en hensigtserklæring om at slå de to selskaber sammen til et nyt andelsselskab med navnet Campina Arla. Det nye selskab kan være en realitet i marts 2005, når fusionen er godkendt af de to selskabers repræsentantskaber.

Campina Arla får en omsætning på 80 milliarder kroner og knap 28.000 ansatte fortrinsvis i Danmark, Storbritannien, Sverige, Holland og Tyskland.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen