Berlingske Business

Arbejdersønnen, der vil bestemme

Portræt. 31.12.04: Leif Tullberg gik ud af skolen efter 7. klasse. I dag er han administrerende direktør for milliardvirksomheden DSV. Han er nem, siger han selv - hvis blot han får lov til at bestemme.

Leif Tullberg trivedes ikke i skolen. Ikke fordi, han ikke kunne følge med, det interesserede ham bare ikke. Selv mener han, at det var fordi, han ikke kunne forlige sig med disciplinen:

"eg er altså sådan, at jeg er rimelig nem, bare jeg får lov til at bestemme", forklarer han.

Man kan dog ikke sige, at den korte skolegang har sat en stopper for Tullbergs karriere. Sammen med makkeren Kurt T. Larsen har han skabt den europæiske transportvirksomhed DSV, der i dag står i en markedsværdi af 7.5 millarder kroner og har 12.000-13.000 lastbiler kørende rundt på de europæiske motorveje.

Om starten på DSV fortæller Tullberg:

"I 1976 blev jeg bedt, om jeg ville være med til at lede DSV for en flok vognmænd. Jeg havde den der entreprenørånd, så det ville jeg gerne", siger han og tilføjer, at han altid har haft "en eller anden idé med lastbiler".

Og noget med lastbiler blev det altså. I Berlingske Tidende Business på søndag, fortæller Tullberg uddybende om sit liv- og arbejdsliv, og om hvordan han måske i virkeligheden lagde grunden til DSV, da han legede med lastbiler på gulvet som barn. Eller måske var det dengang, han byttede familiebilen væk for en lastbil?

Læs mere i Berlingske Tidende Business på søndag.



sbh@berlingske.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen