Berlingske Business
17:44Business Live vender tilbage tirsdag

Alt ved det gamle igen

Der er ikke lagt op til markante udskiftninger i den øverste ledelse i Tryg. Heller ikke medarbejderne og kunderne skal vente store forandringer foreløbig.

Nogle nye folk i ledelsen er stort set det eneste, Tryg-organisationen kommer til at mærke til den nye ejerstruktur. Dermed skal hverken medarbejdere eller kunder forberede sig på forandringer, selvom de netop er blevet involveret i en af de største virksomhedstransaktioner i finanssektoren i lang tid.

I forgårs meddelte Nordea, at koncernen sælger hele skadesforsikringsforretningen tilbage til den oprindelige ejer, institutionen Tryg i Danmark smba. Det er en handel til omkring seks mia. kr., som giver Tryg-koncernen sin selvstændighed tilbage efter tre år i først Unibank- og herefter Nordea-regi.

»Kunderne får præcist de samme produkter til de samme priser. Og medarbejderne vil heller ikke mærke noget til den nye ejerstruktur,« siger koncernchef i Tryg. Hugo Andersen.

Hvis handlen som ventet går igennem, samler Tryg alle forsikringsaktiviteterne i et nyt selskab, hvor Hugo Andersen bliver koncernchef, og hvor Stine Bosse, den nuværende koncerndirektør for skadesfrosikringsforrteningen i Danmark, bliver koncerndirektør sammen med kollegaen fra det norske Vesta. De tre udgør så koncernledelsen. Allerøverst i det nye selskab tager Mikael Olufsen og Per Skov plads som hhv. formand og næstformand i bestyrelsen. Begge sidder i dag i bestyrelsen for Tryg i Danmark smba og kender derfor forretningen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen