Berlingske Business

Aktieoptioner mest udbredt i større virksomheder

Flere og flere medarbejdere belønnes med en bid af virksomheden i stedet for penge, men det er især i større og mere teknologibaserede virksomheder, aktieoptioner benyttes som aflønningsmetode.

Det viser en undersøgelse, som Dansk Industri har foretaget blandt 613 medlemsvirksomheder.

Ifølge Ugemagasinet Industrien forventer 43 procent af virksomheder med mindst 500 ansatte at gøre brug af aktieoptioner i perioden frem mod 2003. Det samme gælder for 20 procent af virksomheder med 200-499 ansatte, 16 procent af virksomheder med 100-199 ansatte, 12 procent for virksomheder med 50-99 ansatte, mens kun otte procent af virksomheder med 20-49 ansatte forventer at tilbyde sine medarbejdere ejerskab i virksomheden inden 2003.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen