Berlingske Business

Årets fyrværkerisalg i fisk

Fyrværkerisalget er kommet sent i gang, så der venter et par hektiske dage op til nytår med stor risiko for, at butikkerne hurtigt må melde udsolgt.

De nye skærpede regler for fyrværkeri efter Kolding-branden betyder, at en række forhandlere har opgivet salget af nytårsskytset. Andre er kommet langt senere i gang med salget, som er blevet noget nær et logistisk mareridt med løbende leveringer. Samtidig er det vanskeligt at opdrive traditionelle hits blandt de yngste fyrværkerientusiaster f.eks. heksehyl, faldskærmsraketter og knaldperler.

Direktør for L.C.H import i Nordjylland, Lars Schou Hansen, der er talsmand for Fyrværkeribranchen, vurderer, at fyrværkerisalget på årets sidste dage bliver hektisk med udsigt til kø og udsolgte raketter.

En af dem, der har bokset med de nye regler, er butikschef Jens Hansen fra Jem & Fix i Svendborg. Han forventer kun at nå halvdelen af sidste års omsætning - og med langt mindre fortjeneste på fyrværkerisalget, der har måttet rykke knap syv kilometer uden for byen. I år har butikken kun tilladelse til at opbevare et ton fyrværkeri mod tidligere ti ton.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen