Berlingske Business
09:15Pressede Vestas får medvind på aktiemarkedet

62 mio. kr. i overskud på TV2

Faldende reklameindtægter, men højere licens i forhold til året før, bragte TV2 tilfredsstillende gennem 2001.

TV2 kom ud af 2001 med et overskud på 61,6 millioner kroner. Det er godt 30 millioner færre end året før, men betegnes af både adm. direktør Cristina Lage og bestyrelsesformand Jens Bilgrav-Nielsen som tilfredsstillende.

Nedgangen i overskuddet skyldes ifølge ledelsen af TV2 især en faldende omsætning på reklamemarkedet: Fra 1.089 millioner i 2000 til 1.006 sidste år. Faldet forklares med en kombination af den generelle økonomiske afmatning og restriktioner for børnereklamer (som nu er ophævet) og fra Konkurrencestyrelsen.

Mens reklamepengene svandt ind, modtog TV2 flere licensmidler end året før, fordi den tidligere regering og forligsparterne i det tidligere medieforlig forhøjede TV2s andel af licensen fra 15 til 17 procent:

Dermed modtog TV2 537 millioner kr. fra landets licensbetalere, mens det året før var 449 millioner.

TV2 og Zulu sendte sidste år 10.000 timers fjernsyn. Det er 3.000 timer flere end året før, og hele stigningen stammer fra Zulu, som kun nåede at sende i to en halv måned i 2000.

bis

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen