Berlingske Business

6000 Roskilde-kunder afvist af nye banker

Roskilde Bank får 6000 privatkunder tilbage fra køberne af den kollapsede banks filialer. Direktør erkender, at de ikke får nemt ved at finde en ny bank.

6000 tidligere Roskilde Bank kunder er så ringe en forretning, at køberne af den kollapsede banks filialer sender dem retur til den nye Roskilde Bank. Dermed skal 6000 privatkunder ud og finde sig en ny bankforbindelse med stemplet "dårlig kunde" i panden. Og det bliver ikke nemt, erkender Søren Kaare-Andersen, direktør i den nye Roskilde Bank.

- Som det finansielle marked er i øjeblikket, bliver det ikke let. Men vi skal nu i samarbejde med kunderne bringe deres engagement i en sådan stand, at de kan finde sig en anden bank, siger Søren Kaare-Andersen til RB-Børsen.

Da de tre køberbanker Nordea, Spar Nord og Arbejdernes Landsbank købte filialnettet, var aftalen at de havde mulighed for at fravælge kunder de ikke ville overtage.

Hos Spar Nord oplyser kommunikationsdirektør Ole Madsen, at banken har sendt 1600 privatkunder tilbage til Roskilde Bank, fordi de vurderer, at der er en alt for høj risiko for tab på kunderne.

- Kunderne kan deles op på to væsentlige hovedkategorier. Dem, som har lånt langt flere penge, end de kan betale tilbage - ofte til ejendomme. Og så er der en del med alt for store og risikable investeringer, siger han til Ritzau.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen