Berlingske Business

500 skal ud af fastnetbutikken

2005 vil byde på 500 færre job i TDCs fastnetforretning, TDC Totalløsninger. Det varsler TDC-direktøren Kim Frimer nu. Det skyldes, at selskabet fortsat er under pres og mister marked, men Kim frimer venter, at de fleste kan findes gennem såkaldt »naturlig afgang«. Altså folk der siger op eller går på pension, men hvor stillingen ikke genbesættes.

»Jeg håber, men jeg kan ikke garantere det,« siger Frimer, der dog understreger, at der ikke er lagt op til store fyringsrunder som sidste år, hvor 1.650 røg ud af TDC.

Dengang kom fyringsrunden efter TDCs topchef Henning Dyremose lige havde været i medierne og bedyre, at fyringer er dårlig ledelse. Men Frimer siger:

»Jeg håber, vi kan klare fremtidens udfordringer gennem løbende tilpasninger.« Han understreger, at det forudsætter, at TDC Totalløsninger ikke sættes under et forstærket pres på markedet. jse

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen