Berlingske Business

28 firma afsted for at få Irak-kontrakter

97 repræsentanter fra 28 danske virksomheder drager lørdag til Kuwait for at deltage i en stor udstilling om genopbygningen af Irak. Men når de en uge senere vender hjem, er det næppe med ordrebogen fyldt.

- Til gengæld håber vi, at de har notesbøgerne fyldt med navne og kontakter, der kan bruges i arbejdet fremover, sagde formand for Eksportrådet, Kjeld Ranum, torsdag på en pressekonference i Udenrigsministeriet, hvor arrangørerne af fremstødet, Eksportrådet, Dansk Industri, Landbrugsraadet og Det Danske Handelskammer, fortalte om rejsen, der at en af de største danske erhvervsdelegationsrejser til Mellemøsten nogensinde.

Blandt deltagerne er nogle af Danmarks største virksomheder som blandt andet Mærsk, Arla, F.L. Smidth og Grundfos.

Potentialet i Irak er stort. Genopbygningen er blevet vurderet til at koste mellem 50 og 60 milliarder dollar (mellem 295 og 355 milliarder kroner).

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen