Berlingske Business

20.000 danskere på charterjul

Du kan godt glemme alle ønsker om en jul under sydens sol - medmindre billetterne er købt for længst. Danskerne holder charterjul som aldrig før.

Solhungrende danskere tager på charterjul som aldrig før.

Næsten 20.000 danskere har efterladt dansk juleand og ønsket om en hvid jul til fordel for swimmingpools og godt 20 graders varme. Det er 2.000 flere end sidste år.

»Vi har løbende set et voksende antal chartergæster i julen, og også i år er det lidt flere end sidste år. Det skyldes primært et større udbud af rejser, og nu her lige op til jul er det helt udelukket at komme afsted,« siger salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour, der er Danmarks største rejseudbyder.

Danskernes fem foretrukne chartermål for julen er Gran Canaria, Egypten, Tenerife, Thailand samt Lanzerote.

Hele 60 procent af de charterrejsende opholder sig på De Kanariske Øer i julen, mens også Egypten har fået et comeback som juledestination.

»Så er Asien, der for 80 procents vedkommende trækkes af Thailand, også en forrygende succes. Vi skal helt hen i slutningen af januar, før der overhovedet er pladser at få,« siger Stig Elling.

På nuværende tidspunkt er to ud af ti charterrejser til sommer hos Star Tour solgt, og den 10. februar forventer Stig Elling, at halvdelen er solgt. Det voksende antal chartergæster om sommeren trækkes først og fremmest af østeuropæiske lande som Bulgarien og Rumænien samt Tyrkiet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen