Berlingske Business

13 til www.rosendahl.dk!

Steve Krug udtrykker det godt. Når folk spørger ham, hvad der skal til for at gøre et website brugervenligt, svarer han: »Don't make me think«. Rosendahls website følger denne opskrift. Det syner ikke af at være det bedste Styrkeprøven har testet. Men det er det.

Carole Kjær fra Georg Jensen: »Det er af meget stor betydning for os, at kunderne får et godt indtryk af vores luksusbrand og at hjemmesiden understøtter dette. Kunderne skal online få det samme indtryk af vores brand, som når de besøger vores butikker rundt omkring i verden. Vi vil blandt andet kommunikere mere direkte med vores kunder med vores nye hjemmeside, som launches 3. januar«.

Jeg ringer til Rosendahl og får chefen, der har netop har overtaget ansvaret for websitet, i røret. Inden jeg når at sige ret meget andet end »Berlingske Tidende« og »Styrkeprøven« slår forsvarsmekanismen til: »Vi er altså ved at planlægge flere forbedringer af websitet«. Samtalen bliver pludselig meget hyggeligere, da jeg afbryder for at sige tillykke med, at dette er det hidtil bedste resultat af de 148 websites der til dato har været i Styrkeprøven.

Morten Kjær-Knudsen: »Rosendahls hjemmeside har en strategisk vigtig plads i vores markedsføring. Vi arbejder aktuelt med udviklingenaf vores hjemmeside. Vi produkterne og virksomheden for kunderne, så det er overskueligt, og så brugerne føler sig inspirerede. På den måde bruger vi hjemmesiden til at opretholde den positive relation til vores kunder. Vi ønsker at fortælle dem historien om Rosendahl - at lukke vores kunder ind i vores univers. Vi vil gerne fortælle hvilke tanker vi har lagt bag produkterne. Vores vision er at finde skønhed i alt, hvad vi gør - og vi vil gerne vise vores kunder, hvordan vi kan overføre det til deres hverdag«.

Det er bare nemt

Rosendahls website fremstår ikke med et banebrydende design eller andre særlige kvaliteter, men det er enkelt og man behøver ikke tænke så meget for at bruge det.

Om www.georgjensen.com siger brugerne: »Flot side, men dræbende langsom i forhold til Rosendahl. Uoverskuelig opbygning, når der skal findes produkter« og »en meget fancy hjemmeside. Det skal det selvfølgelig være, når det er brugsdesign, de sælger, men hastigheden er en pestilens«. Flere af de brugere der kommenterer, at den er meget langsom, har hurtige netforbindelser. Hvis siden skal bruges globalt, så er problemet meget større i markeder, hvor bredbånd ikke er så udbredt. Brugerne tildeler websitet et flot 10-tal.Om www.rosendahl.com siger brugerne: »Pæn design. Moderne. Men ikke helt så smukt«, og så daler roserne ellers ned over websitet: »En meget flot og funktionel side, der er let at overskue og bruge« og »flot side, meget hurtigt og usædvanligt godt opbygget, når man tænker på mængden af produkter«.

Morten Kjær-Knudsen: »Vi er meget glade for resultatet! Det bekræfter os i, at vi er på rette vej«.

Det vi skal lære af Rosendahl er, at lave den enkle struktur i indholdet og det helt rigtige indhold, så brugerne slet ikke tænker over, hvordan de bruger websitet. Ja, det lyder jo enkelt...

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen