Berlingske Business
17:13Mærsk-aktier sank til bunds i rødt C20

Hård konkurrence for Nets om næste generation af NemID

Billede
Mindst 20 virksomheder står klar til at udfordre Nets i næste generation af NemID. Foto:

Mindst 20 virksomheder, deriblandt Systematic, KMD, NNIT og IBM, står klar til at udfordre Nets i næste generation af NemID, når Nets' kontrakt udløber i slutningen af 2018. Årligt har NemID givet Nets en omsætning på 300 mio. kr.

Det skriver Børsen.

- Vi regner med konkurrence på alle produkter, og forbereder os så godt, vi kan, på at vinde de udbud der er forretningsmæssige fornuftige, lyder fra Nets' NemID-ansvarlige Niels Gotfredsen.

Frem mod 2020 vil Nets også skulle forsøge at genforhandle dankortaftalen samt de norske kontrakter på BankID og Bankaxept.

Allerede nu er Digitaliseringsstyrelsen i teknisk dialog om NemID-kontrakten med mulige leverandører. En ny kontrakt vil kunne være underskrevet inden slutningen af 2017.

dansk supermareked

- Kontrakten vil formodentlig være interessant, fordi der vil være plads til nytækning og nye løsninger, udtaler Flemming Thomsen, der er direktør for forretningsudvalget hos Danmarks største software- og systemintegrator, Systematic.

NemID blev lanceret 1. juli 2010 og har i dag 4,55 mio. brugere. I 2015 blev tjenesten brugt 730 mio. gange.

Danmark ses som foregangsland inden for digitalisering af samfundet. Børsen skriver, at ifølge teleanalytiker John Strand fra Strand Consult anses den nye NemID-kontrakt som prestigefyldt og vil tiltrække globale spillere.

carsten stendevad billede

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen