Berlingske Business

Yahoos omsætning faldt mindre end ventet forud for frasalg

LIFESTYLE-INTERNET-MEDIA-US-IT-COMPANY-YAHOO-FILES
Internetpioneren Yahoo landede en indtjening per aktie på 9 cent, mens analytikernes havde sat næsten op efter en indtjening på 10 cent per aktie. Foto:

Den amerikanske internetgigant Yahoo overraskede analytikerne med et mindre fald i omsætningen end ventet, men skuffede med en nedjustering af forventningerne til bloguniverset "Tumblr" mandag aften.

Det skete i forbindelse med selskabets regnskab for andet kvartal, der viste en omsætning, som faldt til 841,2 mio. dollar mod analytikernes forventninger, der ifølge Bloomberg News lød på 839,6 mio. dollar.

Internetpioneren landede en indtjening per aktie på 9 cent, mens analytikernes havde sat næsten op efter en indtjening på 10 cent per aktie, viser estimater fra Bloomberg.

YAHOO-M&A/AT&T

Samtidig meldte it-koncernen om mindre optimistiske udsigter for bloguniverset "Tumblr", som Yahoo købte for 1,1 mia. dollar i 2013. I hvert fald venter selskabet et lavere driftsresultat og en svagere pengestrøm i år end det tidligere udmeldte.

Tallene i regnskabet blev dog overskygget, da investorernes og analytikernes interesse samlede sig om det potentielle salg af Yahoos internetforretning, der indtil nu har udgjort kernen af selskabets forretning. Ifølge Bloomberg News er salgsprocessen ved at nå til vejs ende, men der var intet nyt i forbindelse med mandagens regnskab.

FILES-US-IT-LIFESTYLE-YAHOO-MANAGEMENT

- Vi har ingen meldinger i dag, men jeg kan sige, at vi er dybt nede i processen med at evaluere tilbuddene og alternativer, og vi vil holde vores aktionærer opdaterede, sagde Marissa Mayer, administrerende direktør i Yahoo, under en telefonkonference mandag aften.

YAHOO-RESULTS/

Mandag steg aktien 0,6 pct., mens den i eftermarkedet faldt med 0,3 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen