Berlingske Business

Yahoo undersøges efter datalæk

YAHOO-STOCKS/
Arkivfoto. Myndighederne undersøger i øjeblikket, hvorvidt søgemaskinen Yahoo skulle have informeret investorer hurtigere, efter at virksomheden blev hacket for persondata. Foto:

Myndighederne undersøger i øjeblikket, hvorvidt søgemaskinen Yahoo skulle have informeret investorer hurtigere, efter at virksomheden blev hacket for persondata. Det tog Yahoo to år at afsløre, at de var blevet hacket, og det stilles der nu spørgsmålstegn ved. Det skriver The Wall Street Journal.

Amerikanske myndigheder har rettet blikket mod Yahoo, og selskabets mangel på åbenhed om hacking. I centrum for undersøgelse er et datalæk fra 2014, hvor data fra omkring 500 mio. brugere blev lækket. Ikke desto mindre offentliggjorde Yahoo først lækket i 2016.

Tidligere i december afslørede Yahoo derudover, at de havde opdaget, at det var blevet hacket i 2013, hvor information fra mere end en milliard Yahoo-brugere blev delt.

Yahoo har stadig ikke udtalt sig om, hvorfor det har holdt de to læk skjult i så lang tid.

Yahoo-sagen kan blive vigtig i spørgsmålet om, hvornår en virksomhed skal informere om, at det er blevet hacket.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen