Berlingske Business

Yahoo! tæt på salg til tele-kæmpe

MM
Topchef i Yahoo! Marissa Mayer står til at få nye ejere inden for få dage, erfarer nyhedstjenesten Bloomberg. Telegiganten Verizon skulle være klar til at annoncere overtagelsen af det kæmpende internetselskab inden for få dage. Foto:

Amerikanske Verizon er ifølge nyhedstjenesten Bloomberg meget tæt på at købe den hensygnende søgemaskinekæmpe Yahoo!

Efter flere bydere i løbet af juli har cirklet om internetselskabet Yahoo!, erfarer Bloomberg nu, at telekæmpen Verizon nærmer sig et opkøb af selskabet, og at den endelige overtagelse vil blive offentliggjort inden for få dage.

Ifølge tidligere endnu ubekræftede rygter lander salgsprisen på 4-5 mia. dollar.

FILES-US-IT-LIFESTYLE-YAHOO-MANAGEMENT

Yahoo! har levet en omtumlet tilværelse de seneste år, hvor der kun har været meget få lyspunkter. Selskabet er født ud af internetæraen og var i lang tid en magtfaktor på søgemaskinemarkedet, der i dag totalt domineres af Google.

Yahoo! hentede for år tilbage sin nuværende topchef, Marissa Mayer, fra netop Google, og selvom aktionærerne havde store forventninger til den unge Mayer, så har hun ikke været den frelser, som Yahoo! havde brug for.

YAHOO-RESULTS/

I stedet annocerede Marissa Mayer i februar, at Yahoo! ville overveje strategiske muligheder for sin kerneforretning, der blandt andet består af nogle nyhedstjenester, en mailtjeneste og altså søgemaskinen. Deadline for bud på koncernen var mandag d. 18. juli, og ifølge Bloomberg var der dengang fem bydere på Yahoo! Det drejede sig om Verizon, teleselskabet AT&T, rigmanden Dan Gilbert i samarbejde med Berkshire Hathaway, Vector Capital Management i samarbejde med Sycamore Partners og slutteligt kapitalfonden TPG Capital.

Yahoo

Verizon har hele vejen igennem været tippet som en af favoritterne til at overtage Yahoo!, og det lader altså nu til at ske inden for få dage, hvis man skal tro Bloombergs kilder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen