Berlingske Business

Yahoo og Microsoft gifter sig

Yahoo og Microsoft gifter sig - 1
Foto:

Yahoo dropper fremover sin søgeteknologi og får i stedet leveret sine søgninger fra Microsofts nye søgemaskine, Bing.

Til gengæld skal Yahoo stå for annoncesalg til både Bing og Yahoo.

Aftalen lægger Yahoos ældgamle søgemaskine i graven - og dermed bliver der en Google-konkurrent mindre.

Til gengæld opstår der så en ny spiller, da de to tilsammen forventes at kunne udfordre det noget nær altdominerende Google.

Yahoo-topchef Carol Bartz betonede samtidig, at Yahoo fremover skulle satse på indhold, men kritkerne anklager Yahoo for at have solgt ud af arvesølvet. MAA

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen