Berlingske Business

Yahoo nedjusterer - venter på omsætningsvækst

US-IT-INTERNET-EARNINGS-COMPANY-YAHOO-FILES
Foto:

En række opkøb skaber ikke den eftertragtede vækst hos Yahoo, der måtte se omsætningen falde 7 pct. i andet kvartal til 1071 mio. dollar.

På bundlinjen overraskede søgegiganten dog positivt. Et nettoresultat på 385,9 mio. dollar slog analytikernes estimater på 317,9 mio. dollar. Selskabet overraskede med en justeret EPS på 0,35 dollar pr. aktie, en stigning på 19 pct.

Yahoo måtte dog nedjustere selskabets forventninger til både omsætning og driftsoverskud med 50 mio. dollar. Søgegiganten forventer nu en omsætning på 4450 - 4550 mio. dollar og et justeret driftsresultat på 900-1000 mio. dollar.

Regnskabet blev offentliggjort efter amerikansk børslukketid, og aktien kravlede en pct. op i det amerikanske eftermarked efter et fald på 1,7 pct. i løbet af dagen. Aktien koster nu 27,15 dollar.

- Trafikken over vores netværk vokser, og vi ser muligheden for at køre flere reklamer. Selvom det ikke er blevet oversat til omsætningsvækst endnu, så tror vi, at det i sidste ende vil, og det i fjerde kvartal, sagde Yahoos administrerende direktør Marissa Mayers ifølge Financial Times.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen