Berlingske Business

William Demant fastholder forventningerne til hele 2017

aaa
Foto:

William Demant Holding fastholder i forbindelse med sin periodemeddelelse for første kvartal tirsdag morgen sine forventninger til hele 2017.

. Eneste malurt i bægeret for William Demant Holding i forbindelse med starten på 2017, der overordnet set har været fremragende, var den amerikanske detailforretning, der fortsat viste svag vækst.

I alle dele af William Demants forretning har der ellers samlet set været flot organisk vækst, men den amerikanske detailforretning trækker ned. Dog ser det bedre ud nu, end tilfældet var sidste år.

- Vi fornemmer et vendepunkt. Vi ligger tættere på flad vækst nu, efter at vi havde negativ organisk vækst sidste år, fortæller Søren Nielsen, der er administrerende direktør hos William Demant Holding, til Ritzau Finans.

Samlet set leverede detailaktiviteterne, hvor William Demant er en dominerende spiller globalt, en pæn vækst, og det hænger primært sammen med flotte takter i Europa.

Her byggede det danske selskab forrige år yderligere til via opkøbet af den franske forhandlerkæde Audika, og det begynder gradvist at vise sig mere og mere i resultaterne, efterhånden som William Demant skifter udbuddet på hylderne ud med egne produkter og øger sin andel - den såkaldte share of wallet.

Samtidig var der generelt godt gang i markedet for detailsalg af høreapparater i de første godt fire måneder af 2017.

- Vi presser ikke meget hårdt på med Audika, men det går fortsat fremad. Vi passerede 50 pct. ved udgangen af sidste år, og den stiger fortsat måned for måned. Men selve forretningerne generelt har gjort det rigtig godt i 2017, hvor vi også har haft et godt salg af Oticon Opn, der har løftet de gennemsnitlige salgspriser, siger Søren Nielsen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen