Berlingske Business

Wiliam Demant skuffer marginalt fra top til bund

niels jacobsen
»Vores optimisme understøttes selvfølgelig af de mange nye produkter, som vi kommer med i andet halvår, hvilket gør det muligt for os at fastholde første halvårs styrkede salgsmomentum,« skriver administrerende direktør Niels Jacobsen (bill.). Foto:

William Demant Holding klarede sig en smule værre end ventet i første halvår 2013, når man kigger på driftsresultatet, EBIT.

Driftsresultat endte på 880 mio. kr. mod ventet ifølge SME Direkt 899 mio. kr. og 864 mio. kr. i første halvår 2012. Det blev skabt på baggrund af en omsætning på 4541 mio. kr. mod ventet 4536 mio. kr. og 4258 mio. kr. i første halvdel af 2012.

Dermed opnåede William Demant en driftsmargin på 19,4 pct. mod ventet ifølge SME Direkt 19,8 pct.

»Udviklingen i første halvår styrker vores tro på, at vi er på rette spor til at indfri de forventninger, som vi har stillet aktiemarkedet i udsigt for hele året. Vores optimisme understøttes selvfølgelig af de mange nye produkter, som vi kommer med i andet halvår, hvilket gør det muligt for os at fastholde første halvårs styrkede salgsmomentum,« skriver administrerende direktør Niels Jacobsen.

Før skat kunne koncernen notere sig et resultat på 842 mio. kr. mod ventet i markedet 849 mio. og efter skat 637 mio. kr. mod ventet 628 mio. kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen