Berlingske Business

Widex-fusion afslører ukendte milliardværdier hos ejerne

Høreapparatbranchens lillebror fusionerer sig større
Fusionen af den danske høreapparatproducent Widex og tyske Sivantos kan føre til, at listen over Danmarks rigeste skal redigeres voldsomt. Foto:

Fusionen af den danske høreapparatproducent Widex og tyske Sivantos kan føre til, at listen over Danmarks rigeste skal redigeres voldsomt.

Det blev onsdag offentliggjort, at den nyfusionerede virksomhed har en værdi på 52 mia. kr.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Høreapparatproducenten Widex, der har hovedkvarter i Lynge nord for København, er ligeligt ejet af familerne Tøpholm og Westermann. Ifølge Berlingske Business' liste over Danmarks rigeste fra 2017, lå de to familier på henholdsvis 17.- og 18.-pladsen, med en værdi på 7 mia. kr og 6,8 mia. kr.

De tal står nu til redigering, da familierne nu til sammen ejer ca. 48 pct. af den nyfusionerede virksomhed, hvilket svarer til knap 25 mia. kr. til sammen eller 12,5 mia. kr. hver.

Der er dog meget, der taler for, at Widex' aktivmasse er vokset i værdi, eftersom de globale værdipapirmarkeder er steget i værdi. Ejerfamilierne har ligeledes aktiver i ejendomme og værdipapirer, og det danske ejendomsmarked har haft en gunstig udvikling for ejere af fast ejendom, og det anslås derfor, at både familien Tøpholms og Westermanns formuer er blevet mindst 8 mia. kr. større.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen