Berlingske Business

Waoo ansætter ny strategidirektør

pix-Waoo
Allan Baadsgaard Mønsted tiltrådte 1. marts som ny direktør for forretningsudvikling og strategi i Waoo. Foto: Waoo

En af de store bredbånds- og TV-leverandører udvider direktionen.

Danmarks tredjestørste leverandør af internetforbindelser og nummer fire på TV-området, Waoo, udvider sin direktion med en ny direktør for forretningsudvikling og strategi.

55-årige Allan Baadsgaard Mønsted er hentet ind i den nye stilling for at sikre, at Waoo, der ejes af en række energiselskaber, står bedre fast i den voksende konkurrence på både bredbånds- og TV-området.

Han har tidligere været marketingschef hos Bilka, kædedirektør for Punkt1, kundedirektør hos TDC og kommer fra posten som finansdirektør ved SCADA International.

»Waoo er seks år i træk blevet kåret som Danmarks bedste internetudbyder og har kontinuerligt over de seneste år været først på markedet med nyeste produkter, tjenester og tiltag. Vi har dermed en unik position på markedet, som vi ønsker at bevare og styrke,« siger administrerende direktør Jørgen Stensgaard om udvidelsen.

Waoos adm. dir. Jørgen Stensgaard og Viasats adm. dir. Kenneth Krabbe

Waoo sælger Internet, TV, streaming og telefoni gennem energiselskabernes fibernet og har for nylig også fået adgang til at bruge en del af TDCs net i hovedstadsområdet. Lige nu har Waoo omkring 145.000 TV-kunder og omkring 285.000 internetkunder.

Waoos ledelse består, foruden Jørgen Stensgaard, af teknisk direktør Ole Ørndrup, markedsdirektør Frank Poulsen Kirke, finansdirektør Dorte Winther Olsen og nu også Allan Baadsgaard Mønsted.

Den nye direktør for forretningsudvikling og strategi er uddannelse som cand. merc. og har en HD-uddannelse. Han bor i Hørning sammen med sin kone, Malene, og sammen har de tre drange på 21, 18 og 15 år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen