Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Vodafone leverer pæn omsætningsfremgang og fastholder prognose

Vodafone
Vodafones serviceomsætning steg i perioden med 2,2 pct. organisk, mens analytikerne ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter en fremgang på 1,8 pct. Foto:

Den britiske telekæmpe Vodafone kom umiddelbart pænt ud af sit første kvartal af regnskabsåret 2016/17, og for hele året fastholder selskabet sine forventninger.

Det fremgår af en periodemeddelelse fredag morgen.

Vodafones serviceomsætning steg i perioden med 2,2 pct. organisk, mens analytikerne ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter en fremgang på 1,8 pct.

»Vi fortsatte med at levere god fremgang i første kvartal. I Europa forbliver vores vækst stabil på trods af regulatorisk pres på roaming-omsætningen,« siger Vittorio Colao, der er administrerende direktør hos Vodafone, i meddelelsen.

Han peger på Tyskland, Spanien og Italien som gode markeder for selskabet i første kvartal, mens Vodafone fortsat arbejder hårdt på at forbedre præstationen på det britiske hjemmemarked.

For hele 2016/17 fastholder Vodafone sin forventning om en vækst i driftsresultatet (EBITDA) på 3-6 pct., hvilket indikerer et EBITDA-resultat på 15,7-16,2 mia. euro.

pix-Vodafone

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen